Idnes: Exkluzivně: První kilometry v novém Subaru Impreza

4. září 2007

ozývali nejen skalní příznivci japonské značky. Jaká je nová generace kultovního vozu ve skutečnosti?

Impreza v Česku nikdy nepatřila mezi auta, kterých by se prodaly tisíce. Přesto se našlo dost těch, kteří tvary sedanu oceňovali pro jejich klasičnost. Když k tomu navíc přidáte jistotu v podobě výborného systému pohonu všech čtyř kol, máte něco, co ostatní ne.

A i o to tu šlo. Nyní je vše jinak. Z té téměř legendární imprezy se stal tuctový pětidvéřový hatchback, za nímž se otočíte snad jen tehdy, když na vás jeho řidič začne troubit.

Za výraznou změnou vzhledu zřejmě stojí snaha přiblížit auto co nejširšímu počtu potencionálních zájemců. Čeští novináři, kteří byli přítomní na mezinárodním představení pořádaném v Praze, se však většinou shodli, že alespoň v Česku to impreze uškodí.

Relativně obyčejné auto, i když s pohonem všech čtyř kol, za víc než půl milionu korun? No nechme se překvapit. Naději do žil vlily ještě fotografie Imprezy ve verzi sedan. Jenže podle Zdeňka Zikmunda z českého zastoupení automobilky se v verzí sedan pro Evropu nepočítá.
 
Jak se vám líbí?
Přání, že v reálu bude Subaru Impreza vypadat lépe, než na fotografiích, vzalo za své. Dlouhá kapota, navíc s ještě hodně vystupujícím nárazníkem, jednoduché boční linie a nijak výjimečné páté dveře, které se nápadně podobají SUV Subaru B9 Tribeca.

Zadní světla z čirým sklem pak vylepšují LED diody a chromová úprava. Co není zvenku vidět, je dobře vyřešená střecha. Ačkoliv není patrné žádné vyboulení, uvnitř sedící pasažéři mají místa nad hlavou nadbytek.

Strádat nebudou ani jejich nohy. V předu i vzadu se tísnit nikdo nemusí. Horší už je to s velikostí zavazadlového prostoru. Jeho objem je 356 litrů, což k dlouhým cestám na dovolenou příliš nesvádí.

Co se týká designu, lépe na tom budou majitelé imprezy, kteří se rozhodnou pro model 2.0R Sport. Ten je totiž vylepšen sportovnějšími nárazníky, spoilerem na prazích a koncovkou výfuku z nerez oceli.

Jak asi bude vypadat vrcholná sériová verze WRX STI půjde lépe odhadnout na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, kde bude za přítomnosti Petera Solberga, pilota týmu Subaru World Rally Team, představen koncept ostré závodní verze WRC.
 
Uvnitř vás nic nepřekvapí
Po usednutí na řidiče čeká tradičně výborný "subarácký" multifunkční volant a sportovní sedadla, která vás udrží i při hodně ostrém průjezdu zatáčkou. Sympatická je i jednoduchost ovládání rádia a klimatizace.

Žádná záplava tlačítek jako v peugeotech a citroënech, případně složitý počítačový systém jako v BMW. Jasné a velké ovladače klimatizace, která je i v základní verzi standardem, případně stejně jednoduchý dotykový displej na ovládání navigace autorádia. Ten je ale jen za příplatek.

Uprostřed palubní desky je pak kaplička s displejem palubního počítače. Co už delší dobu patří k subaru, jsou ukazatele rychlosti a otáček, které se po nastartování protočí na své maximum, aby se pak stejně rychle vrátily zpátky.
 
Pozor na spotřebu
Na testovací jízdy jsme si vybrali dvoulitrovou verzi s výkonem 150 koní a pětistupňovou manuální převodovkou. K dispozici byl ještě základní motor 1.5R s výkonem 107 koní. Pro obě verze je možné zvolit čtyřstupňovou automatickou převodovku.

Dvoulitr nás nezklamal, ale ani příjemně nepřekvapil. Tady se nejlépe hodí slůvko standard. Když motor pořádně vytáčíte, těch 150 koní už něco zmůže. Pokud volíte jízdu v klidnějším spektru otáček, předjížděcí manévr si připravte s dostatečným rozmyslem.

V obou případech ale počítejte s dost nepříjemnou spotřebou benzinu. Při nijak divoké jízdě vedoucí jak po dálnici, tak i po okreskách si dvoulitrová impreza řekla o dvanáct litrů benzinu na 100 kilometrů. Pohon všech kol a zčásti i syrovost motoru si žádá své.

Uvítali bychom ale tvrdší nastavení podvozku. Stejně tak i lepší zpětnou vazbu kol k volantu. Při svižnější jízdě by měl řidič lepší pocit z toho, že auto opravdu ovládá. Takhle jsme si chvíli připadali jako za volantem malého fiatu určeného do města, kde volant otočíte třeba i malíčkem.
 
Budoucnost ukáže
Nové Subaru Impreza se u nás začne prodávat na přelomu října a listopadu. Cena pro Česko ještě nebyla zveřejněna, ale neměla by se příliš lišit od nejlevnějšího současného modelu, který stojí 528 tisíc korun.

Kromě klimatizace, pohonu všech kol, stabilizačního systému nabídne ještě šestici airbagů. Zda to bude na získání zákazníků stačit, je ještě brzy odhadovat. Podle našich dojmů z testovacích jízd to ale bude mít impreza asi hodně těžké.

Převzato z: www.idnes.cz

 01.01.0001

Mohlo by vás zajímat

Výstava vozu SUBARU Forester v NC Olympia Plzeň

Dovolujeme si Vás pozvat a představit SUBARU Forester výbava Sport,  který vystavujeme v NC Olympia Plzeň

23.02.2024

zobrazit

Nový DEMO vůz SUBARU Outback

Subaru Outback 2,5 Touring .

Rádi Vám tento vůz předvedeme, domluvte si zkušební jízdu na tel. 608 442 000.
Těšíme se na Vás.

22.02.2024

zobrazit

SUBARU Crosstrek - výbava Comfort - nový DEMO vůz

Novinka našeho autosalonu - SUBARU Crosstrek e-Boxer .

Rádi Vám tento vůz předvedeme, domluvte si zkušební jízdu na tel 608 442 000.
Těšíme se na Vás.

22.02.2024

zobrazit

Subaru Outback Geyser

AKČNÍ SPECIFIKACE:
Výbava modelu vychází z vrcholného provedení Touring v limitované edici černého interiéru v provedení z kůže Nappa. Exteriér zvýrazňují střešní ližiny z modelu Field s integrovanými háčky a nosností 318 kg na místě (100 kg za jízdy), abyste mohli častěji využívat větší zátěž při vašich outdoorových aktivitách.

AKČNÍ PŘÍSLUŠENSTVÍ:
Dovybavte si vůz dle vašich představ vybraným příslušenstvím v hodnotě až 40 000 Kč zdarma.
Varianta 1: Střešní příčníky + box na střechu (2 provedení boxu)
Varianta 2: Střešní příčníky + držák na kolo na tažné zařízení (2 provedení držáku)

AKČNÍ FINANCOVÁNÍ:
Financujte svého Outbacka Geyser s výhodným 0% navýšením!
Příklad financování vozu Subaru Outback Geyser

Cena modelu: 1 270 000 kč s DPH (s možností odpočtu DPH).

09.02.2024

zobrazit