[P��esko�it navigaci]

Přihlásit se
Přihlásit se

Poslední vůz WRX STI - objednejte si u nás !

WRX STI SPORT MY 2018

- černá metalíza - cena vozu 1.300.000 Kč s DPH

detail novinky

Forester v kombinaci dieselového motoru a převodovky Lineartronic

Subaru drží krok s moderními technologiemi! Nyní nově nabízíme Subaru Forester i v kombinaci dieselového motoru Boxer a bezestupňovou převodovkou Lineartronic. Plynule měnitelný převod, který převodovka Lineartronic zajišťuje, poskytuje dokonalou...

detail novinky

Jméno Impreza se k nám definitivně vrátilo

Pátá generace Subaru Impreza oficiálně vstoupila na český trh  Základem je zcela nová platforma  Impreza nabízí vskutku zajímavé jízdní vlastnosti  K dispozici jsou dva zážehové motory spojené...

detail novinky


jste zde: úvodní » Kupujete Subaru? » Proč Subaru?


Proč Subaru?

"Bez bezpečnosti nedokáže člověk rozvinout své schopnosti ani užívat jejich plody, protože bez bezpečnosti není svobody."

Wilhelm von Humboldt

 Hlavní přednosti auta značky Subaru

  • bezpečnost
  • pohon všech 4 kol
  • neskonalý požitek z jízdy
  • špičková výbava již u základních verzí

Rozhovor s ředitelem Subaru ČR

nejdůležitější informace o technické vyspělosti vozů subaru formou otázek a odpovědí !!! Stálý pohon všech čtyř kol: náskok v bezpečnosti - jako sériové vybavení. Radost z jízdy a AKTIVNÍ BEZPEČNOST. Ano u Subaru lze.

Tajemství SUBARU

Pohonné ústrojí symetricky uspořádané kolem podélné osy, vpředu plochý ležatý čtyřválcový (nebo šestiválcový) motor typu boxer a automatické přerozdělování výkonu ke kolům podle okamžité potřeby - to je tajemství SUBARU. Koncept, který vedle radosti z jízdy znamená aktivní bezpečnost.

Dobré a špatné principy pohonu všech 4 kol

Jou různé principy pohonu všech kol. Některé jsou i nebezpečné. Například připojitelný pohon zadních kol v okamžiku prokluzu předních kol "vykopne" auto ze zatáčky. Nebo auta bez mezinápravového diferenciálu, kde se dostávají kola do smyku i při nejnižších rychlostech.

Koncept Subaru je jednoduchý

Všechna kola přenášejí čtvrtinu výkonu motoru. V případě zhoršených jízdních podmínek se automaticky přerozděluje síla motoru k těm kolům, která mají nejlepší styk s vozovkou. Plynule, v každém okamžiku. Některé modely mají samosvorné diferenciály v zadní či v přední nápravě.

 

Podvozek aut Subaru

Subaru stabilní podvozekmá tradičně nezávisle zavěšená všechna kola se vzpěrami MC Pherson na přední nápravě a víceprvkové závěsy na zadní nápravě. Samozřejmostí jsou příčné stabilizátory. Toto uspořádání v kombinaci s nízkým těžištěm poskytuje vozu ty nejlepší jízdní vlastnosti. Pochopitelně tvrdost pérování je "naladěna" specificky pro každý model. Ale ani nejtvrdší Impreza STi neútočí na páteř řidiče. Avšak měkké pérování, v každé zatáčce se naklánějícího se vozu u nás nenajdete. Přesvědčete se o jízdních vlastnostech! Stačí v rychlé zatáčce přibrzdit a uvidíte, jak vysoce vozy Subaru převyšují konkurenci!

Subaru Plzeň ForesterK nízkému těžišti pak vedle koncepce pohonu přispívá konstrukce karoserie s bezrámovými okny a u Subaru Forestera vlepovaná hliníková střecha.

Prstencová karoserie

Významným technickým prvkem je prstencová karoserie s pomocným rámem u přední nápravy. Tato konstrukce zajišťuje nejvyšší pevnost karoserie a zároveň její tuhost. Při jízdě je velice příjemné, když se auto nekroutí, ale pevně sedí.

 

Auta s pohonem všech čtyř kol mají proti ostatním náskok v bezpečnosti

 

Subaru přilnavostProto Subaru nabízí výhradně vozidla se stálým pohonem všech čtyř kol. Výhody a náskok pohonu všech čtyř kol jsou dány samotným systémem.

Tento pohon nerozděluje tahovou sílu pouze na dvě, ale na všechna čtyři kola a logicky tím dodává víc tahové síly než jakýkoli pohon dvou kol – ať jde o pohon kol předních nebo zadních.

Větší tahová síla zvyšuje stabilitu a bezpečnost jízdy

a proto vozidlo s pohonem všech čtyř kol je bezpečně ovladatelné, a to i za podmínek, kde by se vozidlo s pohonem dvou kol mohlo jen stěží rozjet. Součinitel přilnavosti však také závisí na vlastnostech a stavu daného povrchu vozovky. Jakmile se sníží třecí síla mezi pneumatikami a povrchem vozovky pod určité minimum, začnou kola prokluzovat.

Dosažení tohoto kritického okamžiku závisí mj. na druhu pohonu a na rozdělení hnací síly.

Pohon 2kol versus 4kol, hnací síly kol, prokluzování

motor má výkon 100kW, každé hnací kolo však může na vozovku přenést pouze 30kW. Ale u pohonu dvou kol se na každé hnací kolo přenese 50kW – to je o 20kW víc, než může vůz využít na pohyb vpřed.

Při pohonu všech čtyř kol se naproti tomu výkon 100kW k rozdělí rovnoměrně na všechna čtyři kola. Na každé kolo připadá 25kW, namáhání tedy zůstává pod hranicí 30kW na jedno kolo a kola nebudou prokluzovat.

Tento rozdíl platí za všech podmínek. Na obtížné podložce s nízkým součinitelem tření však nabývá zvlášť na významu. Čím rizikovější situace, tím víc vynikne bezpečnost pohonu všech čtyř kol proti pohonu dvou kol.

Hladký průjezd zatáčky, působící síly a riziko

Riziková situace to jsou hlavně zatáčky. Rozdělení výkonu na 4 kola se projeví zejména v zatáčkách, kde jde o souhru tří sil:

  1. hnací síly, motoru, která zajistí vozidlu pohyb vpřed,
  2. třecí síly, kterou kolo přenáší na vozovku,
  3. bočního vedení, které je výslednicí obou uvedených sil.

Boční síla působí proti odstředivé síle a čím je větší, tím bezpečnější je chování vozu při projíždění zatáčkou. Boční vedení roste s klesající hnací silou.

Lepší vedení vozu s pohonem 4 kol

U dvou vozidel se stejným výkonem motoru dosahuje vůz s pohonem všech čtyř kol (s rozdělenou hnací silou na všechna) lepší boční vedení než vůz s pohonem dvou kol (a odpovídajícím dělením hnací síly).

O pohonu všech čtyř kol jako faktoru bezpečnosti není sporu. Subaru pracuje trvale na zdokonalování a na technických inovacích tohoto druhu pohonu a dodržuje tak filozofii bezpečnosti a schopnosti předcházet nehodám, jež je tradičně vlastní této firmě.

Pasivní versus aktivní bezpečnost

Subaru zdůrazňuje prioritu aktivní bezpečnosti proti pasivní. Pasivní bezpečnost to jsou hlavně prvky

  • airbagy
  • boční výztuhy karosérie
  • předpínače bezpečnostních pásů
  • karosérie odolná proti nárazu atd.

Pravým klíčem k bezpečnosti je schopnost nehodám předcházet. Je lepší nehodě zabránit, než „pouze“ poskytnout šanci nehodu přežít.

Subaru stabilní podvozek
Subaru Plzeň Forester
Subaru přilnavost
Proč Subaru?

Autwec s.r.o.

Útušická 3, 301 00 Plzeň | Tel: 377 473 935 | Fax: 377 470 879 | Mobil: 777 253 001 | E-mail: info@autwec.cz

© Všechna práva vyhrazena AUTWEC s.r.o. Autorizovaný prodejce a servis Subaru - Subaru, Autobazar subaru

Tvorba webových stránek na míru ANT studio